Blunda en hel dag!

Dagen började helt utan problem. Somnade om några timmar till efter att Fredrik åkt till jobbet. Vaknade och tog min påse med jobbarkläder i eftersom att vi inte längre får ha skåpen kvar så gick jag till bussen. Kommer till jobbet och allt är sig likt . Lika kul att jobba med underbar personal och underbara gäster.

Men så händer de något som jag inte trodde skulle hända. Jag känner att de gör AS förbannat ont i ett av mina ögon. Nu ser jag ju bara på ett öga (vänster) och de andra ögat (höger) ser jag ingenting på. Och de är ju självklart vänster ögat som börjar krångla och de känns som att jag har något i ögat. Så jag frågar Elin om hon ser något skräp i ögat men hon såg bara rött, att de var rött i mitt öga. Då känner jag hur suddigt allt börjar bli.

Så jag går till omklädnings rummet och kollar och ser då att de är rött, massor med blodkäl har spruckit och en liiiten röd prick har svullnat upp. Förbannat ont gör de och jag ringer till Sjukvårdsupplysningen som vill att jag ska åka till AKUTEN. Men eftersom att jag tror att jag har fått en ögoninfektion så låter jag de få vänta tills imorgon. Blir de inte bättre så får jag helt enkelt kolla de.

Jag gick säkert in i väggen på jobbet minst 5 gg
r. Men de är ju såklart, Jag har otur och de har jag alltid haft. Nu ska jag vara hemma en dag från jobbet för att inte överanstänga ögat utan istor sätt bara blunda en hel dag. KUL!



Kommentarer
Postat av: Ulrica

De här kanske låter lite konstigt men jag är blind på mitt vänstra öga sedan jag var 4år då min syns försämrades på ögat allt eftersom. Alla alltid frågat mig hur det känns att se med bara ena ögat, jag har aldrig kunnat svara på det eftersom jag är så van. (minns ju inte hur det var att se med båda) Så när jag ändå har chansen, hur känns det att bara se med ena ögat? Blir det svårare att se djup att liksom veta exakt avstånd osv? Tack på förhand. Skulle vara roligt att veta hur någon annan ser det ur ett annat perspektiv liksom! Kram :)

2010-12-01 @ 21:13:03
URL: http://ulricasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0